SELamAt DatAng KepaDa All Da FollowErs

heLLo

Wednesday, April 20, 2011

tAhUn~ 2005-2006

masa hujung tahun 2005....
sekolah kebangsaan pulai chondong,machang,kelantan
digemparkan dengan kejadian di mana seorang pelajar sekolah nya yang akan mengambil peperiksaan UPSR pada tahun 2006 telah mengalami kemalangan dimana budak tersebut telah patah kaki akibat dihempap tiang gol kerana bergayut pada tiang tersebut :)...(hahahahahahah)
ia berlaku pada 26/11/2005
(akulah sebenarnya budak tu)~2005
masa tu aku ngah bergayut kt palang gol tu,bajet2 jadi goalkeeper la konon..haha! taktaw pulak tiang gol tu tak pasak lagi..ap lagi tgh bergaytu tu aku perasan tiang tu da jatuh dah..aku cuba tahan,,tapi ap daya aku...budak yang beratnya 50 kg nk lawan ngn tiang gol y beratnya 2 tan metrik... hahah! aku pengsan..palang gol tersebut menghempap paha kiri aku...bila aku sedar ,tiang gol tu ad lagi terhempap kt paha aku..haha...aku menangis meronta-ronta la...kebetulan BAPAK aku lalu plak time tu..dy bru balik keje,,aku nages2 la...igtkndapat simpati..aku diherdiknya sampai x sedar balik..hahahahah...aku sedar2 bila da dlm kete nk g kt umah bomoh ni..(aku pggl dy atuk) ...sampai kt sane..aku wat rilek je..da x nanges da..cool..bila atuk tu pgg kaki aku...dy cuba2 borak ngn aku..dy ckp kaki aku ni xad papela..aku pon start borak r ngn dy...tgh2 rancak tu...dy tarik kaki aku...haha..mane de meraung aku time tuh...aku boleh pulak tak perasan...perghhhhhhh...show..atuk tu cakap kaki aku,, dapat tiga habuan,, patah,remuk,retak, haa..padan muka ko bad...hahaha! sebulan aku berkelana dalam rumah..kelas tuisyen pon ta pegi...tp aku ni jenis nk wat sdiri n tak suke hrpkan ptolongan org lain sgt...bila nk buang air besar je aku pon mengengsot la sampai bwh umah..tnds kt bwh je ..kt dapur...haha! aku seret la kaki aku tu..masa tu tkleh jln ag..sakit oww....perit..
ad satu mase ni..kaki aku da boley jln da la..tp pakai tongkat la..(capik) aku nk g kls tuisyen..da rindu sgt da ngn membe2 ni...haha..aku paksa la BAPAK aku bawak aku g kls tuisyen..aku pon g la..naik motor...AYAH aku bawak aku..sampai je kt dpn kls..aku ngn confident buat cm ta de pape kt kaki aku..aku turun belah tmpt kaki aku pth tnp bertongkat..ambik kau...jatuh..haha! bukannya dpt simpati..dapat marah dari AYAH aku lagi sekali...haha...budak2 dlm kelas da tahan gelak da...mane taknya..dpn mata dyorg nmpk aku jatuh.haha..kesian ko bad...
* setahu aku..padang sekolah aku tu di buat renovation sepenuhnya disebabkan kemalangan yang menimpa aku waktu itu..haha...(sebab nila setitik habis satu padang nampak cantik..ahahaah)

~2006
bermulalah perjuangan aku utk mendapatkan keputusan yang cemerlang dl UPSR... kelas aku pagi ptg siang malam mesti ad tuisyen....cikgu yang mengajar ku waktu tu adalah cikgu yang terbaik...yeah.. CIKGU HAJAH CIK MINAH, TEACHER ANISAH,CIKGU ASRI, N USTAZAH .....
jasa mereka tak kan pernah aku lupa sampai bila2....tpi??? :(
aku slalu je wat mslah..kerja sekolah tak pernah nak siap...kategori pling nakal gak la...haha....selalu je kna denda kt luar kelas kna buat kerja skolah..haha...tp aku pantang satu bnda je dlu..aku anti ponteng kls..haha..tp nakal..ngeh3... result UPSR aku mula -mula dapat (5B) then (1A,4B) then (2A, 3B) then (3a,2b),trial lak (aku dpt 4A, 1B) science B time tu..bapak sdeh ow..tp aku cekalkan hati je..hehe...then UPSR,,aku dpt full point.. 5A...wow..hepinye..time tu aku igt ag bila aku dpt result tu...AYAH aku org y ptama dtg kt aku n then trus peluk aku...pelukan yang xkn pernah aku lupa sampai bila2...

sampai disini je kali ni..MAGHRIB da sampai..haha...salah dan silap harap diampunkan...nanti
sambung lagi...yang baik itu datang dari ALLAH s.w.t dan y buruk tu dtg dr dari diri ku y hina ini..
Assalamualaikum..~

No comments:

Post a Comment